Gezondheidstips voor tijdens je dieet

Weeg jezelf één keer per week

Weeg jezelf één keer per week. Op die manier word je niet ontmoedigd door dagelijkse schommelingen. Weeg jezelf altijd op hetzelfde moment van de dag, op dezelfde dag van de week, op dezelfde weegschaal. Maak er een gewoonte van!

Maak tijd vrij voor een gezond ontbijt

Veel mensen denken dat je automatisch afvalt als je je ontbijt overslaat. Het tegendeel is waar. Als je niet ontbijt, kun je later honger krijgen, zodat je alsnog ongezonde dingen gaat eten en je bij de lunch en het diner gaat volstoppen. En dan hebben we het nog niet eens gehad over de gezonde voeding die je misloopt. Maak tijd vrij voor een gezond ontbijt, zoals ontbijtgranen met veel vezels, magere melk en fruit. Het helpt je om gewicht te verliezen, en het ook niet meer terug te krijgen!

Slaap voldoende.

Probeer een goed slaappatroon aan te houden! Slaap de aanbevolen zeven tot negen uur per nacht. Bij een slaaptekort zorgen veranderingen in je stofwisseling voor meer honger en minder energie. Als je genoeg slaap krijgt, voel je je beter uitgerust en eet je doorgaans minder onnodige snacks.

Drink minder alcohol

Er is niets mis met af en toe een alcoholisch drank, maar te veel drinken kan schadelijk zijn voor je gezondheid. Daarnaast zitten er in alcohol vaak veel calorieën. Verlang je naar een goed glas wijn? Kies wijn met weinig alcohol (bijvoorbeeld 11%) en weinig suiker. Hou je meer van bier? Ga dan voor bier met weinig koolhydraten!

Hou je lichaam gehydrateerd

Water is essentieel voor een goede gezondheid. Drink elke dag ongeveer 2 liter water. Ben je al dat water zat? Combineer je waterinname dan met andere dranken, zoals kruidenthee. Vruchten- en kruidenthee is een uitstekende keuze. Er zitten weinig calorieën in en het is verkrijgbaar in een groot aantal smaken.

Blijf bewegen!

Het is geen geheim dat beweging het afvalproces versnelt. En dat hoeft geen enorme hoeveelheid te zijn. We verwachten niet dat je een marathon gaat rennen, maar als je de trap neemt in plaats van de lift kun je je stofwisseling stimuleren en je conditie verbeteren.

Doe rustig aan tijdens het diner!

Neem even de tijd om te kauwen! Als je te snel eet, geef je je lichaam geen kans om aan de hersenen te laten weten dat je vol zit. Onderzoek laat zien dat het 20 minuten kan duren voordat je maag laat weten dat hij vol zit, dus doe rustig aan. Neem even de tijd om te kauwen!

 

Starten met Yokebe

Yokebe is inmiddels in meerdere winkels en online beschikbaar!

waar te koop